Ankiety online – jak za ich pomocą zwiększyć sprzedaż?

Badania rynkowe

Ankiety online – jak za ich pomocą zwiększyć sprzedaż?

 

Czy wiesz, że wysłanie pytania, w którym pytasz klienta, jak bardzo jest zadowolony z Twoich produktów i usług, nie tylko pomaga w istniejących relacjach, ale jest też świetnym sposobem na zdobycie nowych klientów. Podobnie, możesz zwiększyć sprzedaż za pomocą ankiet, przeprowadzając ankiety online, jak to zrobić? Zapoznaj się ze wskazówkami.

 

Znalezienie obszarów wymagających poprawy

Ankiety online są doskonałym sposobem dla firm, aby znaleźć obszary, w których brakuje im pomysłów. Klienci, którzy mieli problemy z którymś z Twoich produktów lub usług będą mogli wyrazić swoją opinię właśnie w ankietach internetowych. To, jak zareagujesz na te problemy, określa rodzaj firmy, którą budujesz. Dzięki ankietom online zdobędziesz informacje na takie tematy jak:

  • Czy istnieją obszary do poprawy w Twoim produkcie lub usłudze?
  • Punkty kontaktowe, które dostarczają informacji na temat doświadczenia klienta.
  • Problemy z zespołem obsługi klienta i sposobem rozpatrywania skarg.
  • Problemy z dostawą usług.
  • Jak bardzo klienci są zadowoleni z Twojego produktu?

Istnieje wiele innych rzeczy, które ankiety online pomagają właścicielom firm zrozumieć na podstawie wyników badania opinii. Dlatego tak ważne jest, aby przeprowadzać różnego rodzaju badania.

 

Budowanie świadomości na temat Twojej oferty

Podczas wysyłania ankiet internetowych, właściciele przedsiębiorstw chcą zebrać opinie oraz uzyskać informacje na tematy, które wymagają usprawnień. W ankietach online, które wysyłasz, upewnij się, że wyraźnie wspomniałeś, że będziesz informował klientów o nowych produktach i usługach, a także, że uzyskasz od nich informacje zwrotne. Dzięki temu respondenci będą wiedzieli co jest celem i tematem ankiety online.

 

Net Promoter Score

NPS to pytanie, które jest łatwe do zrozumienia i jeszcze łatwiejsze do odpowiedzi. "Jak prawdopodobne jest, że poleci Pan/Pani nasze produkty lub usługi przyjacielowi lub rodzinie?". Respondenci są podzieleni na trzy kategorie.

  • osoby, które odpowiadają 9 lub 10. Twoi promotorzy są niezwykle zadowoleni z Twoich produktów i usług.
  • osoby, które odpowiadają 7 lub 8. Nie są oni niezadowoleni z Twoich usług, ale nie są też entuzjastycznie nastawieni do nich.
  • osoby, które odpowiedziały z wynikiem od 0 do 6. Osoby, które odrzuciły Twoją ofertę, opuszczą Twoją firmę i są bardziej skłonne do mówienia innym o swoich złych doświadczeniach marki.

 

Co firmy mogą zrobić z wynikami?

Osoby, które zaznaczyły najwyższe wyniki to ludzie, którzy są z Ciebie zadowoleni. Powinieneś włożyć więcej wysiłku w ich zatrzymanie, mogą oni również stać się częścią Twojego programu lojalnościowego, jeśli taki posiadasz. Mogą oni wystawić Ci referencje, które możesz wykorzystać w swoich materiałach marketingowych. Osoby, które zaznaczyły 7, czy też 8 są bardziej skłonni do rezygnacji przy pierwszej nadarzającej się okazji. Zawsze szukają czegoś lepszego, aby móc to wykorzystać. Znajdź sposób, aby dostarczyć im lepsze oferty. Porozmawiaj z nimi przez telefon i dowiedz się, jak możesz zapewnić im lepszą obsługę lub dostarczyć lepsze produkty. Twoim celem powinno być przekształcenie ich w osoby, które są stałymi klientami i są zadowoleni z oferowanego asortymentu. Ostatnia grupa osób w Twoim badaniu opuści Twoją firmę, ponieważ są z niej bardzo niezadowoleni. Ich oczekiwania wobec Ciebie całkowicie się nie spełniły. Zdekoncentrowani są bardziej skłonni do wysyłania negatywnych recenzji na portalach internetowych, a także do dzielenia się nimi z rodziną lub przyjaciółmi.

Ankiety online to badania, w których można zastosować różne rodzaje pytań, w tym NPS. Dzięki takim pytaniom właściciele firm poznają opinie i doświadczenia klientów, co sprawi, że będą mogli podjąć działania, aby zwiększyć sprzedaż. Korzystając z platformy SurvGo™, osoby przeprowadzające badania internetowe mogą w prosty sposób skorzystać z tego pytania, gdyż znajduje się ono w narzędziu.

Najczęściej zadawane pytania
(FAQ)
Dlaczego warto przeprowadzać ankiety online w celu zwiększenia sprzedaży?

Ankiety online pozwalają pozyskać opinie i informacje od klientów, które pomagają zidentyfikować obszary wymagające poprawy i wzmocnić relacje z klientami, co może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży.

Jakie informacje można uzyskać dzięki ankietom online?

Ankiety online dostarczają informacji na temat obszarów do poprawy w produktach i usługach, punktów kontaktowych z klientami, problemów w obsłudze klienta oraz satysfakcji klientów z oferowanych produktów.

Czym jest Net Promoter Score (NPS) i jakie znaczenie ma w badaniach online?

NPS to pytanie o zadowolenie klientów oraz ich skłonność do polecania produktów i usług. Pomaga ono w identyfikacji promotorów i osób potencjalnie rezygnujących z usług, co ma wpływ na podejmowanie odpowiednich działań.

badania rynkoweankiety onlinebadanie satysfakcji