Każdy przedsiębiorca powinien przeprowadzać ankiety CAWI dotyczące tożsamości marki. Dzięki takim badaniom mogą zdobyć wiele cennych informacji na temat postrzegania marki przez klientów. Co więcej poprzez takie ankiety internetowe mogą przekazać wiele cennych informacji o marce. Jakie aspekty warto, więc zawrzeć w takiej ankiecie?
Użyj przymiotników, aby opisać markę
Chociaż to zadanie może być wykonane również z pracownikami, kierownictwem i innymi interesariuszami, możesz zadać to pytanie również swoim klientom. Daj im różne opcje, ponieważ muszą wybrać co najmniej 3 do 5 przymiotników, aby opisać swoją markę. Takie pytanie w ankiecie CAWI można zadać poprzez pytanie wielokrotnego wyboru, gdzie respondent zaznacza konkretną liczbę określeń z przedstawionych możliwości.
Co chciałbyś zmienić w tożsamości marki?
Jeśli nie posiadasz tożsamości marki, wykorzystaj ankietę CAWI, aby zapytać klientów, jak ich zdaniem możesz ją kształtować. Jeśli posiadasz już tożsamość marki, wykorzystaj ankietę, aby zrozumieć, gdzie popełniasz błędy. Ważne jest, aby firma zrozumiała, dlaczego chce zmienić markę. Czy jest ona słaba, czy też wymaga dopracowania w jakimś konkretnym kierunku? Im więcej konkretnych informacji posiadają właściciele firmy, tym łatwiej jest wprowadzić działania usprawniające.
Dopracowanie tożsamości marki
Ankieta CAWI, którą wysyłasz, powinna również zadawać pytania Twoim klientom o rzeczy, które chcieliby, abyś zmienił. Może to być nawet kwestia obsługi klienta, która nie ma nic wspólnego z tożsamością Twojej marki. Wykorzystaj to jako środek do poprawy swoich standardów. Pracuj dalej nad otrzymanymi informacjami zwrotnymi. Skorzystaj z pomocy agencji, która zna się na elementach marki, aby poprawić jej tożsamość. Wykorzystaj swoją tożsamość marki, głos, wartości i zasady, aby być marką, którą ludzie rozpoznają na całym świecie.
Testuj postrzeganie marki
Po stworzeniu tożsamości marki, warto pokazać ją grupie testerów, którzy będą w stanie dać Ci recenzje, rekomendacje i informacje zwrotne. Nie tylko Twoim klientom i pracownikom, ale można to również pokazać potencjalnym klientom. To pomoże Ci dopracować tożsamość marki, którą stworzyłeś. Tożsamość Twojej marki powinna być wyrazista, atrakcyjna, elastyczna i łatwa do zapamiętania. Wykorzystanie badań psychologicznych pomoże Ci wyrzeźbić niezwykle płynną tożsamość marki.
Jak Twoi potencjalni klienci szukają rozwiązań, które oferujesz?
Wiele firm pomija ten ważny punkt, ale pamiętaj, że Twoi klienci nie lubią żargonu. Historia wyszukiwania Twojego klienta uwzględnia najprostsze terminy, aby opisać rozwiązanie, które chce kupić. Unikaj żargonu podczas budowania tożsamości swojej marki. Używaj narzędzi do badania słów kluczowych w dopracowywaniu swojego języka.
Choć może się wydawać, że przedstawionych pytań do ankiety CAWI jest bardzo dużo, w przyszłości pozwoli Ci to zaoszczędzić wiele czasu. W szczególności jeśli korzystasz z narzędzi do przeprowadzania ankiet online, jak SurvGo™. Istnieje wiele korzyści związanych z poprawą tożsamości Twojej marki. Jeśli chodzi o potencjalnych klientów, przyciągniesz tych właściwych, podczas gdy ci, którzy nie pasują, odejdą, nie marnując Twojego czasu. Ci, którzy dali Ci szczegółowe odpowiedzi na ankietę będą znacznie łatwiejsi do utrzymania, ponieważ wiedzą, czego chcą.